Hos virksomheder uden traditionelle butikker er direkte salg i kraftig vækst

Depositphotos_16850765_l-2015

Mange kender virksomheder, der benytter sig af direkte salg, men det er ikke noget man som forbruger tænker over i sin hverdag, man bruger blot de produkter man selv har købt, arvet eller fået som er udbyttet af direkte salg, der herhjemme blandt virksomhederne kendes som netværksmarketing.

Virksomheder med kendte brands som Tupperware eller Zinzino (Læs om teamet her) benytter sig af denne form for salgsteknik, der ikke alene sparer dem udgifterne ved at drive en traditionel butik, men også sørger for at reklamer for deres produkter og brand spredes som lynild blandt de danske og Nordeuropæiske forbrugere.

Det er yderst sjældent man i en forsamling kan finde en person, der aldrig har hørt om et Tupperware- eller Zinzino-party, disse var for f.eks. Tupperware især populære i 80’erne og 90’erne hvor både kvinder og mænd stimlede sammen i de danske stuer for at undersøge de mange muligheder i kollektionen, have mulighed for at stille spørgsmål om produkterne, se nogle af dem demonstreret og bestille dem direkte fra producenten eller dennes lager via en distributør.

Det samme gjorde sig gældende for Zinzino, men nu er de hyggelige ’parties’ på mode igen blandt den næste generation efter vores forældre og bedsteforældre.

Direkte salg eller netværksmarketing er ikke det samme som pyramideforetagender.

Der har igennem tiderne været store ramaskrig blandt befolkningen i Danmark, der er blandt andet blevet kastet mudder efter Tupperware, da de på et tidspunkt blev beskyldt for at være et pyramideforetagende. Der er i bund og grund én vigtig detalje, der adskiller netværksmarketing fra pyramideforetagender, denne detalje finder man hos de distributørerne for virksomheden, og ikke mindst i deres lønsystem.

Pyramideforetagender er ulovlige i Danmark og i mange andre lande, da man her ikke belønner distributørerne, der er provisionslønnede, efter deres salgsevne af virksomhedens produkter, men derimod belønner dem for at oprette nye distributører under sig i virksomheden.

I princippet fungerer pyramideforetagender ved at alle distributører er underlagt en anden, der også får en lille procent af kagen, hver gang underdistributørerne opretter en ny sælger under dem, på denne måde fortsætter det op igennem systemet og ender til sidst hos virksomheden, der tjener mest på salg af produkter – jo flere distributører der er, jo flere produkter er der i omløb.

I forbindelse med direkte salg og netværksmarketing får distributørerne provision for de produkter de sælger, skulle der sidde en ved et party, der ønsker at blive distributør skal dette gå direkte igennem selve virksomheden og ikke andre distributører – dette er den vigtigste adskillelse fra et lovligt og et ulovligt foretagende.

Sådan kommer man selv ind i direkte salg.

Hvis man ønsker en bibeskæftigelse kan man selv opsøge mulighederne for at blive distributør for en virksomhed som Tupperware eller Zinzino, det kræver ikke så meget at blive distributør, men det hjælper at have et godt økonomisk frirum og naturligvis et stort netværk, så man hurtigt kan komme i gang med at holde home-parties.

Når man oprettes som distributør for en virksomhed, der benytter sig af direkte salg, skal man købe en startpakke, denne startpakke indeholder et udvalg af virksomhedens produkter, der skal bruges som udstillingsvarer når man holder et home-party, derudover indeholder den forskellige brochurer til ens kunder, ofte en salgs-dvd man kan lære fra, men gør også at man månedligt, eller kvartalsvist, får nye kataloger så man har mulighed for at bestille nye produkter hjem, på egen regning, som kan fremvises ved næste party. Som distributør har man købt de produkter man viser frem, derfor kan man afprøve dem og derved have egne erfaringer at dele ud af ved et party.

Be the first to comment on "Hos virksomheder uden traditionelle butikker er direkte salg i kraftig vækst"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*